Warning: Use of undefined constant REQUEST_URI - assumed 'REQUEST_URI' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/mainitpl/domains/nu-gen.pl/public_html/wp-content/themes/newsphere/functions.php on line 73 Jakie są obecnie skuteczne metody pozyskiwania klientów B2B - NU-GEN.PL
czw.. lip 4th, 2024

NU-GEN.PL

Nowa Generacja

Jakie są obecnie skuteczne metody pozyskiwania klientów B2B

2 min read
skuteczne metody pozyskiwania klientów

Jedną z ważniejszych rzeczy, z której powinniśmy sobie zdać sprawę jest to, że sprzedaż w ciągu kilku ostatnich lat zmieniła się diametralnie. To co przynosiło bardzo dobre efekty kilka lat temu, dzisiaj może nie działać kompletnie, a nawet szkodzić. Wiele firm odnotowuje regularne spadki liczby nowych klientów. Dzieje się tak zazwyczaj dlatego, że zwyczajnie nie są w stanie nadążyć za ciągle postępującymi zmianami. Klienci są atakowani dziesiątkami ofert z różnych stron i w konsekwencji wybierają konkurencję. Co zrobić aby trafiali właśnie do nas? Jednym ze sposobów jest wynajęcie agencji generującej leady. Oni doskonale wiedzą jak pozyskać klienta w dowolnej branży.

Z jakich metod korzystają specjaliści?

Tak naprawdę każda firma posiada swoje własne, odpowiednio zmodyfikowane i dopracowane metody z których korzysta. Opierają się one jednak o trzy główne filary. Są nimi: rozmowa telefoniczna, mailing oraz korespondencja w serwisach Social Media (najczęściej Linkedin). Każda z tych metod ma swoje plusy i minusy. Najczęściej firmy pozyskujące klientów starają się je ze sobą łączyć po to aby osiągnąć najlepsze efekty.

Od czego zależy skuteczność tych metod?

Przede wszystkim wpływ na skuteczność danej kampanii ma wiedza i doświadczenie handlowców. Najważniejsze są umiejętności interpersonalne, wiedza marketingowa oraz doświadczenie poparte setkami godzin rozmów z klientami. Pozwala to na wypracowanie solidnych i efektywnych metod, które bezpośrednio przekładają się na skuteczność działań. Innym, równie ważnym czynnikiem mającym wpływ na efekty kampanii jest prawidłowe zdefiniowanie idealnego klienta. Jest to bardzo trudny ale nieunikniony proces. Jako przedsiębiorcom zależy nam na tym aby dotrzeć do odpowiadającego nam klienta. Określenie jego profilu oraz potrzeb pozwoli nam na znaczne zwiększenie efektywności. Maksymalne zawężenie grupy docelowej (potencjalnych klientów biznesowych) znacząco wpłynie na wysokość konwersji i pozwoli na osiągnięcie szybkich rezultatów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *